چه افرادی نیاز به دریافت خدمات از آژانس های روابط عمومی دارند؟
بدون شک یکی از خدماتی که از آژانس روابط عمومی می توان دریافت نمود، مدیریت بحران می باشد.
طبق دادههای PwC، شصت و نه درصد مدیران حداقل یک بحران در سطح شرکت را در پنج سال گذشته تجربه کردهاند. البته به طور متوسط تعداد بحرانهای تجربه شده، ۳ عدد بوده است. شرکت شما احتمالا حداقل با یک بحران در طول دوران شغلی خود مواجه شده است. به همین دلیل بهتر است یک شرکت روابط عمومی داشته باشید و برنامهای برای ارتباطات در طی بحران برای آن در نظر بگیرید تا در مواقع لازم، آمادگی داشته باشید.
برای مثال، Susan G. Komen در شرکت Cure، که یک خیریه مهم در زمینه سرطان سینه است، در سال ۲۰۱۲ با عواقب نبود برنامهای برای روابط عمومی در زمان بحران مواجه شد. آنها پس از ۷ سال، تامین بودجه برای غربالگریهای برنامه ریزی شده سینه والدین را متوقف کردند. وقتی اطلاعیه آنها توسط موسسه “فرزند آوری با برنامه” اعلام شد، به خاطر حملاتی که از همه طرف به این داستان شد، به جریان خبرساز و معروفی تبدیل شد. Komen مدتی صبر کرد و بعد پاسخ داد. او ویدئویی مبنی بر شکست در مسئولیت پذیری خود تنظیم کرد اما بعد تصمیم خود را تغییر داد.
همانطور که جامعه PRSA نیز معتقد است، موارد زیادی را می توان از اشتباهات Komen آموخت. برای مثال :” خود را در موقعیت قربانی قرار ندهید. این کار، تاثیری نخواهد داشت.”
ارتباطات رسانهای
یکی از روشهای موثر جهت افزایش شهرت و بیشتر شنیده شدن نام شما، استفاده از رسانه است. شرکتهای روابط عمومی میتوانند رابطه میان رسانه و شرکت شما را مدیریت کنند. تاکتیکهایی که می توان استفاده کرد شامل نوشتن مطالبی برای متقاعد کردن روزنامه نگارها و اینفلوئنسرهاست تا به این ترتیب در اخبار مربوط به صنعت بیشتر به برند شما اشاره شده و در رسانه ها پوشش خبری بیشتری برای شما وجود داشته باشد.
برای مثال، اگر شما صاحب یک کمپانی زیبایی سازگار با محیط زیست هستید، بخش روابط عمومی شما می تواند شما را به وبلاگ Organic Bunny معرفی کند تا مصاحبه ای در مورد محصولات پایدار زیبایی داشته باشید.
شبکه های اجتماعی
شبکههای اجتماعی، فاکتور مهمی در مدیریت شهرت و یکی از اصلیترین روشها برای برقراری ارتباط با مخاطب هستند. بنابراین محافظت از حسابهای کاربری اجتماعی که میشناسید، میتواند یکی از تاکتیکهای روابط عمومی باشد. از آنجا که شما نیز در شبکه های اجتماعی صاحب حسابهای کاربری مخصوص به خود هستید، این یکی از سادهترین راهها برای برندسازی است. همچنین استراتژی رسانههای اجتماعی شما نیز میتواند مشارکت با اینفلوئنسرها در حوزه تخصصی شما را نیز در بر بگیرد.
در مثال زیر، Poo- Pourri از اکانت خود در شبکههای اجتماعی، برای افزایش شهرت استفاده کرده و در صدد است تا موقعیت خود را در شبکه های اجتماعی بهبود بخشد. همچنین به این نکته نیز توجه کنید که موسس این شرکت چقدر در حوزه تخصصی خود فعال بوده، برند خود را در شبکه های اجتماعی مطرح کرده و به برندسازی برای کمپانی خود می پردازد.
[ بازدید : 8 ][ سه شنبه 12 مهر 1401 ] 10:36 ] [ بهار ]
[ ]